مشاوره کسب و کار و مشاور مدیریت

خدمات مشاوره کسب و کار

خدمات مشاور کسب و کار

خدمات مشاوره کسب و کار شامل انواع خدماتی است که به کارآفرینانی که قصد دراه اندازی و یا توسعه کسب و کاری را دارند ارائه می شود. این خدمات شامل:

    مشاوره راه اندازی کسب و کار:

ارائه راهکارهای کارآمد برای شروع یک کسب و کار جدید.

    مشاوره توسعه کسب و کار:

راهنمایی در راستای گسترش کسب و کار و افزایش سودآوری آن.

    مشاوره بازاریابی:

راهنمایی در خصوص استراتژی‌های بازاریابی، تبلیغات و ارتباط با مشتریان.

    مشاوره مالی:

 ارائه خدمات مالی و مشاوره در زمینه مدیریت مالی، بودجه‌بندی، برنامه‌ریزی مالی و مدیریت ریسک.

    مشاوره مدیریت:

راهنمایی در زمینه مدیریت منابع انسانی، مدیریت فرآیندهای کسب و کار، تصمیم‌گیری و مدیریت ریسک.

    مشاوره فناوری اطلاعات:

راهنمایی در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه و مدیریت کسب و کار.

    مشاوره حقوقی:

 راهنمایی در زمینه قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار، پروتکل‌ها و حقوق و مزایای کارکنان.

    مشاوره تجاری:

راهنمایی در خصوص ارتباط با شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر، برقراری تعاملات تجاری و افزایش شبکه ارتباطی.

این خدمات می‌توانند به صورت آنلاین و یا حضوری ارائه شوند.

مشاوره کسب و کار

بهترین ارائه دهنده خدمات مشاوره کسب و کار

در حوزه خدمات مشاوره کسب و کار، بسیاری از شرکت‌ها و مراکز فعالیت دارند که برای تعیین بهترین آن‌ها، باید به اموری مانند تخصص و تجربه کاری آن‌ها، کیفیت ارائه خدمات و رضایتمندی مشتریان نگاه کرد. با توجه به این موارد، ممکن است برترین ارائه‌دهندگان خدمات مشاوره کسب و کار در نظر گرفته شوند:

    شرکت خدمات مشاوره کسب و کار هوشان

    موسسه خدمات مشاوره کسب و کار آمیتیس

    شرکت مشاوران فناوری اطلاعات فردای نوین

لازم به ذکر است که لیست بالا فقط نمونه‌ای از برترین ارائه دهندگان خدمات مشاوره کسب و کار در ایران می‌باشد و برای انتخاب بهترین ارائه دهنده خدمات مشاوره کسب و کار کافیست با ما در ارتباط باشید.

تعرفه خدمات مشاوره کسب و کار به تفکیک حوزه های کاری

تعرفه خدمات مشاوره کسب و کار به تفکیک حوزه‌های کاری و اندازه شرکت متفاوت است و توسط مراکز مشاوره مختلف تعیین می‌شود. در اینجا برخی از حوزه‌های کاری و تعرفه خدمات مشاوره آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

    مشاوره مالی و حسابداری: این خدمات برای شرکت‌های کوچک با چند کارمند تا شرکت‌های بزرگ با چند صد کارمند ارائه می‌شود. تعرفه‌های این خدمات نیز به تفکیک اندازه شرکت و نوع خدمات مورد نظر تعیین می‌شود.

    مشاوره بازاریابی: این خدمات شامل مشاوره در زمینه تحقیقات بازار، تحلیل رقبا، تعیین نیازهای مشتریان و برنامه‌ریزی بازاریابی است. تعرفه این خدمات نیز به تفکیک نوع خدمات و حجم پروژه تعیین می‌شود.

    مشاوره استراتژیک: این خدمات شامل مشاوره در زمینه تعیین هدف و استراتژی‌های کسب و کار، تحلیل مزیت رقابتی و تهیه برنامه عملیاتی است. تعرفه این خدمات نیز به تفکیک اندازه شرکت و نوع خدمات مورد نظر تعیین می‌شود.

    مشاوره فناوری اطلاعات: این خدمات شامل مشاوره در زمینه سیستم های اطلاعاتی، شبکه‌های کامپیوتری، امنیت و حفاظت اطلاعات است. تعرفه این خدمات نیز به تفکیک نوع خدمات و حجم پروژه تعیین می‌شود.

در کل تعرفه خدمات مشاوره کسب و کار به دلیل تنوع خدمات و نیازهای هر شرکت، قابل تفاوت است و باید با مراجعه به شرکت های مرتبط، از آن مطلع شوید.

برای اطلاع از قیمت خدمات مشاوره کسب و کار با ما در ارتباط باشید.

خدمات مشاوره

تفاوت خدمات مشاوره مدیریت و خدمات مشاوره کسب و کار

تفاوت بین خدمات مشاوره مدیریت و خدمات مشاوره کسب و کار به شرح زیر است:

  1. دامنه عمومی در مشاوره مدیریت: خدمات مشاوره مدیریت به شرکت‌ها و سازمان‌ها در زمینه‌های مختلف مدیریتی ارائه می‌شود، مانند استراتژی‌گذاری، ساختار سازمانی، فرآیندها، عملکرد سازمانی، مدیریت تغییر و بهبود کارایی. این خدمات به صورت عمومی‌تر و برای انواع سازمان‌ها قابل ارائه است.

  2. تمرکز بر کسب و کار در مشاوره کسب و کار: خدمات مشاوره کسب و کار به طور خاص برای کسب و کارها و شرکت‌ها ارائه می‌شود. این خدمات شامل تحلیل صنعت، برنامه‌ریزی استراتژی، توسعه بازار، بازاریابی، مدیریت مالی و مالیاتی، تحلیل هزینه و سود، مدیریت منابع انسانی و موضوعات مشابه است. تمرکز این خدمات بیشتر بر رشد و موفقیت کسب و کار است.

  3. سطح عملیاتی و استراتژیک: خدمات مشاوره مدیریت به طور کلی به دو سطح عملیاتی و استراتژیک تقسیم می‌شوند. سطح عملیاتی شامل بهبود فرآیندها، بهینه‌سازی عملکرد، مدیریت پروژه و مشکلات روزمره سازمان است. اما خدمات مشاوره کسب و کار بیشتر در سطح استراتژیک فعالیت می‌کند و به برنامه‌ریزی استراتژیک، تحلیل صنعت، رقابت‌پذیری، توسعه بازار و رشد می‌پردازد.

    1. دامنه زمانی در مشاوره مدیریت: خدمات مشاوره مدیریت ممکن است به صورت پروژه‌ای و موقت ارائه شوند. در بسیاری از موارد، مشاوران مدیریت برای حل یک مشکل خاص یا پیاده‌سازی یک پروژه خاص به مدت محدودی با سازمان همکاری می‌کنند. این خدمات به عنوان یک پروژه محدود‌مدت ارائه می‌شوند و پس از اتمام پروژه، مشاور ترکیب می‌شود.

در مقابل، خدمات مشاوره کسب و کار ممکن است به صورت مداوم و برای مدت طولانی‌تری در طول عمر کسب و کار ارائه شوند، زیرا کسب و کارها به صورت مداوم نیاز به راهبرد و راهنمایی برای بهبود عملکرد و رشد دارند.

مجموعه خدمات ما (کلیک نمایید)

مشاوره مدیریتی و سازمانی

ارائه انواع مشاوره های تحول و تعالی سازمانی، منابع انسانی و کانون ارزیابی مدیران، طراحی ساختار و فرایند، بازاریابی و فروش، برندینگ و تحول دیجیتال

مشاوره کسب و کار

ارائه انواع مشاوره راه اندازی و یا توسعه کسب و کار بصورت مجازی، تلفنی، حضوری و یا پروژه ای در حوزه های مختلف کسب و کاری و شغلی

ارزیابی عملکردفردی وسازمانی

طراحی سامانه ارزیابی عملکرد فردی و سازمانی؛ پیاده سازی کانون ارزیابی و توسعه مدیران و کارکنان و اجرای ارزیابی عملکرد سازمانی پیشرفته

هوش تجاری

طراحی و پیاده سازی پروژه های هوش تجاری و هوشمند سازی سازمانی در سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی به صورت کاملا تخصصی و متمایز

مشاوره تحول دیجیتال

مشاوره در حوزه پیاده سازی متناسب ترین سیستم و فرایندهای سازمانی مانند نرم افزار های سازمانی مانند CRM- BPMS- HR- BI- OR-Accounting

دوره های آموزشی

نیازسنجی آموزشی، طراحی، پیاده سازی دوره آموزشی و ارزشیابی آموزشی و برنامه توسعه فردی به همراه برگزاری کارگاه ها و دوره های رسمی MBA , DBA

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *