مشاوره کسب و کار و مشاور مدیریت

مشاوره تحصیلی و کنکور، مشاوره فردی

مشاوره تحصیلی و کنکور، روانشناسی و فردی

امروزه مشاوره در هر زمینه ای و در طول تاریخ بشر مورد تاکید قرار گرفته است. مشاوره و متخصصین مشاوره در بخش های مختلفی مثل مشاوره فردی، مشاوره روانشناسی و مشاوره تحصیلی و کنکور کاربرد خود را نشان می دهند. هر فردی می تواند با مراجعه حضوری و یا غیر حضوری در زمینه ای که احساس می کند به مشورت احتیاج دارد اقدام نماید.

شاخه های مشاوره فردی

امروزه گرایش ها و تخصص های مرتبطی در زمینه ی مشاوره به وجود آمده اند و در سراسر جهان به صورت کیفی و کمی پراکنده شده اند. این بدین معناست که از لحاظ مکانی امکان دسترسی سریع به متخصص است. البته با توجه به رشد فضا های مجازی این امکان است که به صورت غیر حضوری از مشاوره مورد نیاز خود بهره مند شوید.

مشاوره فردی، مشاوره ی روانشناسی و مشاوره تحصیلی و کنکور

چند نوع از نمونه های مشاوره هستند که شما می توانید از آن ها بهره مند شوید.

سعی ما بر این است که شما بیشتر با این سبک های مشاوره آشنا گردید و در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

مشاوره تحصیلی و کنکور

مشاوره تحصیلی و کنکور امروزه به صورت یک نیاز در آمده است. شخص برای شناخت شرایطی که برای ادامه تحصیل با آن مواجه است برای روشن شدن در مورد تصمیمی که می خواهد اتخاذ کند به احتمال زیاد به راهنمایی مشاور تحصیلی احتیاج دارد.

بیشترین احتیاج به مشاور تحصیلی در زمان انتخاب رشته دانشگاهی و آماده شدن برای کنکور می باشد. افراد ممکن است که هنوز خیلی به صورت روشن رشته خود را انتخاب نکرده باشند، در اینصورت مشاور تحصیلی می تواند با نظراتش طبق علایق و تمایلات فرد او را آماده ی انتخاب رشته ی خود کند.

معمولا در مدارس متاسفانه خیلی به این موضوع پرداخته نمی شود،که شخص چه شغلی را برای آینده ی خود می‌خواهد گزینش کند. بنابراین مشاوره تحصیلی با توجه به شرایط فرد می تواند راهگشا باشد.

دیگر نیاز مشاوره تحصیلی در ارتباط با مشاوره کنکور است.

آزمونی که افراد خود را ماه ها و یا حتی سال ها برای قبولی آن آماده می کنند. بعضی ها سال ها در آزمون هایی که از جانب موسسات برگزار می شود شرکت می کنند و خود را آماده ی ضیافت کنکور می کنند. مشاور کنکور در واقع اشخاص را با شرایط کنکور آشنا می کند.

مشاورین  همچنین از غولی که برای محصلین از کنکور ساخته اند اشخاص را آگاه می سازند و با یک برنامه ریزی تحصیلی آن ها را برای داشتن شرایط خوب برای کنکور آماده می کنند.

مشاوره تحصیلی تلفنی

نوعی از مشاوره است که مشاور از برنامه ی فرد برای تحصیل به طور مکرر با خبر می گردد. در واقع مشاور تحصیلی تلفنی پیگیری می کند که آیا محصل در راه درستی به هدف قبولی کنکور قدم بر می دارد یا نه.

مشاوره تحصیلی (آنلاین، تلفنی و رایگان)

مشاوره تحصیلی آنلاین

هم خدمتی است که از راه دور با بکارگیری اینترنت و شبکه های اجتماعی به شخص مشاوره می دهد. مشاور تحصیلی آنلاین می تواند از یک نقطه دور با فرد ارتباط بگیرد و برای موفقیت تحصیلی او برنامه ارائه دهد. با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به این امکانات دسترسی افراد به مشاورین خیلی بیشتر شده و محصلین راحت تر می توانند مشاوره بگیرند.

مشاوره تحصیلی رایگان

خدمتی است که مشاورین در ازای دریافت مبلغ اندکی یا امکان پرداخت در آینده با توجه به عدم موجودی شخص مشورت گیرنده ارائه می دهند. مشاورین متخصص تحصیلی از این راه به محصلین ارائه خدمات با دریافت کمترین مبلغ را انجام می دهند. مشاور تحصیلی رایگان معمولا از طریق اینترنتی به افراد مشاوره می دهد.

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی مشاوره ای است که متخصص در حوزه ی روانشناسی که در آن تحصیل کرده است، اطلاعات و راهنمایی هایی در اختیار مراجع و اقدام کننده برای دریافت مشاوره قرار می دهد.

 امروزه گرایش های فراوانی در امر مشاوره روانشناسی به وجود آمده است. از گرایش بالینی گرفته تا گرایش صنعتی و سازمانی و گرایش سلامت و غیره. این نوع مشاوره ها به شخص به صورت تخصصی تری مشورت می دهند. فرد می تواند با انتخاب خود به مشاور روانشناسی مراجعه کند.

مشاوره ی روانشناسی

می تواند به صورت مشاوره روان شناسی تلفنی، مشاوره روانشناسی آنلاین و یا مشاوره روانشناسی رو در رو صورت بگیرد. البته در عصر تکنولوژی مشاوره آنلاین و تلفنی هم رواج پیدا کرده است. ما شاهد مراکز و یا وب سایت های تخصصی هستیم که این نوع مشاوره ها را ارائه می دهند.

مشاور روانشناسی تلفنی

می تواند امکان ارائه خدمات از راه دور را در اختیار مردم قرار دهد. اینگونه، هزینه های رفت و آمد و حتی هزینه های مشاوره هم کمتر می شود و دیگر نیاز به اختصاص مکانی برای مراجعه حضوری به‌وجود نمی آید.

مشاور روانشناسی آنلاین

هم از طریق برنامه های مخصوص تماس های تصویری می تواند به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کند.

مشاوره روانشناسی جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرده و افراد با گسترده شدن این علم و نتایج پر باری که البته با همکاری خود مراجعه کننده به وجود می آید، میل بیشتری برای مراجعه به روانشناس نشان می دهند.

مشاور روانشناس

با شناخت فرد توصیه های لازم را به او می دهد و بدون اینکه اطلاعات او را فاش کند، آماده ارائه خدمات مشاوره به فرد می باشد. مسلما فرد مشورت گیرنده باید همکاری های لازم را نشان دهد و اقدامات مشاوره ای را در زندگی خود به کار گیرد تا نتایج مشاوره در زندگی او پدیدار گردد.

امروزه دیگر دسترسی به روانشناس امری دشوار نیست، و دسترسی ها به این نوع مشاوره ها سهل و آسان شده است. مشاوره ها به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین قابل دسترس هستند.

مشاور روانشناس

با توجه به تحصیلات خود می تواند مسائل روانی پیش آمده را تشخیص دهد و در جهت رفع آن برآید.

مشاوره فردی

مشاوره فردی مشاوره ای است که برای شخص مراجع و اقدام کننده فضایی امن برای طرح مشکلات آنان در نظر می گیرد. مشاور فردی مشاوریست که مردم می توانند برای تصمیم گیری های زندگی خود مثل انتخاب همسر، انتخاب شغل و انتخاب مسیر تحصیلی به او مراجعه کنند. مشاور فردی می تواند با شناخت فرد مشکلات اضطرابی و استرسی مراجع را نیز تشخیص دهد و در طی جلسات برای رفع مشکلات اقدام نماید.

تعداد جلسات هم بر اساس مشکلات فرد پیش بینی می شود به اینصورت که برای تصمیم گیری های فردی جلسات کمتری نسبت به مشاوره برای رفع مشکلات اضطرابی مورد نیاز است.

مشاوره فردی رایگان

می تواند با توجه به تکنولوژی روز به صورت مشاوره فردی آنلاین صورت گیرد. مشاور فردی رایگان می تواند برای شروع کار هم به صورت رایگان به بیمار خدمات ارائه دهد و بعد ها این امکان هست که شخص مراجع به روانپزشک احتیاج داشته باشد یا به صورت حضوری برای ادامه درمان نیاز به مراجعه داشته باشد. در این موقعیت ها شخص نیاز به هزینه کردن هم دارد.

مشاوره فردی آنلاین

هم رونق گرفته و هم از طریق چت و یا تماس تصویری به صورت آنلاین به فرد مشاوره داده می شود. ممکن است فرد امکان دسترسی به مشاور را به صورت حضوری نداشته باشد. در اینصورت از طریق اینترنت با مشاور می توان ارتباط برقرار کرد.

به طور کلی مشاوران فردی متخصص با علمی که در رشته های روانشناسی و مشاوره به دست آورده اند و نیز با تجربه ای که طی ارائه خدمات و تجربه کاری در حوزه مشاوره کسب کرده اند آماده ارائه خدمات مشاوره ای به افراد هستند.

مشاوره در عصر حاضر

مشاوره خدمتی است که با توجه به پیچیدگی های کنونی در عصر تکنولوژی و بر اساس سوالات یا مشکلات پیش آمده ممکن است برای هر فردی مورد نیاز باشد. مشاورین از طرق گوناگون به مردم هم عصر خود کمک می نمایند و اطلاعات و مشورت های مورد نیاز را به آنها ارائه می دهند.

اشخاص احساس راحتی بیشتری نسبت به قبل که مشاوره خیلی جا نیفتاده بود برای امر مشورت می کنند. اشخاص می توانند به راحتی مسائل خود را با مشاورین در ارتباط بگذارند بدون اینکه مسائل آن ها به بیرون درز کند.

امروزه با توجه به تکنولوژی و دسترسی همگانی به آن مشاوره می تواند به صورت غیر حضوری انجام پذیرد و این امکان هست که اشخاص طبق نیاز خود مشاور خود را انتخاب کنند و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند. با توجه به دسترسی تقریبی همه افراد به اینترنت این امر موجب گردیده تا آن ها بتوانند راحت تر و از راه دور از این امکانات بهره ببرند.

هزینه های مشاوره

نیز با توجه به نوع مشاوره و شخص مشاور و تخصص او متفاوت است. اما به گونه ای است که اشخاص با قدرت مالی گوناگون بتوانند در این جلسات شرکت نمایند. اینگونه جا افتاده است که افراد برای رفع نیاز های خود و به پاسخ رسیدن حاضرند تا از مشاوران بهره بگیرند. در قبل، پذیرش این قضیه که شخص روانشناس را برای مراجعه انتخاب کند و نزد مشاور برود کم بود. ولی اکنون خوشبختانه این امری عادی گردیده و مردم راحت تر به این افراد با تخصص و با تجربه مراجعه می نمایند.

مشاوره روانشناسی، مشاوره فردی و مشاوره تحصیلی

از انواع گوناگون مشاوره هستند که مشاورین شخص را در ارتباط با این موارد مشاوره می دهند. ما آماده ایم تا شما را در این انواع مختلف مشاوره یاری دهیم.

گروه مشاوره دکتر هوشان ، به عنوان اولین مرکز جامع مشاوره تخصصی در کشور، آماده ارائه انواع مشاوره فردی، سازمانی و مشاوره کسب و کار می باشد.

با ما در ارتباط باشید.